Hästarna i stallet! :)

Hejhej , Jag tänkte skriva lite om hästarna som vi har i mitt stall som jag delar med min familj, så får ni veta lite om hästarna där!

Cruella de vile " Beata" som hon kallas.
Hon är född 94 så hon är 17 år gammal.
Jag har haft henne som foderponny men nu då hon har varit halt sen juni , så har jag lämnat tillbaka henne till ägaren. Fast jag hjälper ägaren 2-3 dagar i veckan och tar hand om Beata.
Men hon kommer åka i slutet på februari från stallet. Tråkigt men så är det! :(





Marco " Mackan" som jag kallar han! :D
Han har inte stått i stallet så länge, ungefär 3 veckor nu... :) 
En maxad C-ponny på 15 år som är Rebeccas foderponny, det är henne jag driver denna blogg med! Ingenting är helt säkert än.. men antagligen ska han tillbaka till ägaren i April för att ägarn behöver ha med honom på kurser och sen ska hon även ha honom i sommar och kanske i höst!  




Donna.
Donna är en D-ponny som har ståt här i 2 veckor nu?
Hon är en liten sur ponny, men hon gör aldrig något. hon är super snäll och jätte rolig att rida.
Kommer säkert mer om henne sen i den här bloggen.




Thraxton af säfva. "Thraxe"
Är min mammas häst som jag rider lite då och då. Han är en stor häst på 165 i mankhöjd, 14 år gammal.
En underbar häst som jag älskar, en dröm häst till tusen!
Monamie "Monsan"
Hittade ingen bild på henne där det bara är hon , men det är hon fuxen som står brevid Thraxe. Monsan dåra hon är en gammal dam på 31 år. världens gulligaste och mysigaste, Hon är underbar och rida men då hon är väldigt seg. men hon har sina ider, kan kasta av en även fast hon är 31 år , det är lite kul.



Sunrise Gwynne "grynet"
Min lilla bebis som jag säger. En B-ponny, som jag har slutat rida på. men hon är fortfarande MIN! Hon är 19 år. hon är världens sötaste och lilla busfröt. minsta ponnyn i stallet.




Pinoccio "Picke"
Picke är en liten stor häst som fyller 8 år i år.
Som har ståt i stallet ett antal år nu.
Super snäll och jätte gullig!


Så det var alla hästar i stallet, hoppas ni vet vilka det är nu.
Kramar Lovisa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0